Dressyrlektion

Vackra Air är så bärande och mjuk! 
 
 
 
Igår red jag lektion på Air :) Först skrittade jag själv ut för uppvärmning och sedan blev det ett dressyrpass på 50 minuter för en lokal tränare jag känner väl. Vi fokuserade mycket på energi, alerthet, övergångar och tempoväxlingar. Air är ganska svår att hitta egen bjudning på så snacka om att man får kämpa. Han är en jätte fin utbildad herre, MEN, det krävs att man verkligen rider honom och inte sitter o slöar, för annars händer inte mycket.  
 
Så idag har vi båda träningsvärk(!), vilket resulterade i att vi bara tog en promenad för hand idag. 
Det var välldigt kul att rida lektion igen! :) Det var så länge sen. Det är ju inte varje dag man har råd med det direkt... Men det behövs verkligen emmelanåt! Skulle vara kul o göra det en gång i kvartalet, men får väll iaf satsa på att göra det en gång i halvåret xD Mer rimligt mål med min tid och ekonomi. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0