Rörelse

 
 
Tog självklart ut Dale på en första ridtur :) Vi började med att lära känna varandra lite bättre i Moorlands paddock då jag gärna vill ta det lugnt i början. Och gudars vilka rörelser denna häst har :D Det är riktigt spännande att sitta på honom. 
Då jag fick känna på hur otroligt lyhörd och välriden han är så tog vi sedan en lugn tur upp till fältet bredvid Cirkusen. Där lekte vi runt en stund och blev ganska så bra kompisar :) Jag hoppas vi kommer att utvecklas fint tillsammans! 
 
 
Dale kommer från ett Westernstall på fastlandet. Han är tävlad i en mängd olika grenar! Han är även inkörd och har arbetat lite som hobby-draghäst i skogen.
 
 
Jag är nu hans andra ägare och jag känner väl till den förra ägaren så vi kommer fortsätta ha god kontakt över Dale. Faktum är att jag såg Dale en gång när han var en busig 1års hingst! Han har verkligen utvecklats fint. Med tanke på hans mjuka natur så hade han mycket väl kunnat sparats som hingst, men så blev det inte. Och det är ganska skönt för mig, för nu kan ja ha han med både grabbarna och tjejjerna i stallet.
 
 
Förra ägaren döpte honom efter karaktären "Dale" i The Walking Dead!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0