Piggelin

Idag är Eagle riktigt pigg & busig ;) Detta foto är taget efter att vi kört flera träningsbanor. Han tog tag i tyglarna och gallopperade runt på stallplanen i Moorland. Jag tror det var en busig protest från herrn som inte ville gå in i stallet igen... Gud vad jag längtar efter en stor regäl rasthage åt mina pollar :( 
 
Min fina, duktiga stalltjej pysslar med och motionerar hästarna flitigt så att alla får komma ut. Ibland hägnar hon för Moorlands ridbana så att de får gå lösa där en stund. Ibland tar hon även upp någon häst som får beta av Mrs Holdsworth trädgård och hålla den kära tanten sällskap :) 
Sedan släpper hon ibland dem på ridbanan vid Loretta. Men där står det så mycket saker så det är verkligen inte idealiskt... Och att promenera runt alla så att de får beta bland träden utanför stallplanen, det hinner hon verkligen inte med, mer än någon om dagen. 
 
Moorland är fattig på hästhagar och så är det tyvärr :( Eagle är iaf en sådan häst som skulle älska att galoppera fritt i vild galopp över ängarna!
Kanske att man borde flytta till ett annat stall... Där det finns bättre möjligheter... Så som Jorvikstallet, Steves, GÅD... Men det är inga ställen jag egentligen vill stå på...
 
             
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0