BraveBlaze aka. Blaze

    
 
 
Blazearn har blivit level 3 idag :) Vi tog oss en sväng kring Moorland och Fort Pinta och lärde känna varandra. Han har ju fått 2 dygns vila hemma i stallet nu sedan han kom, så idag var han mer än redo.
 
    
 
 
Jag kan säga såhär... dressyrtant som jag är så kommer jag lägga ner en massa finlir på denna häst ;) Det ska nog bli krake av honom också så småningom! Han är stor, kraftfull och maffig <3 Men... också bufflig, ovig och svårstyrd. Han lyssnar inte så bra på hjälperna, men det är nog mer för att han inte är utbildad.
 
Han har mestadels gått som avelshingst och skogshäst. Han är alltså riden och arbetskörd i skogen. 
 
 
 
Innan han kom till mig, bad jag dock om o få honom kastrerad. Så Blaze är min fina, ungvalack som hann bli pappa ett par gånger i sitt tidigare liv. Blaze var godkänd hingst med bra poäng och började bli riktigt populär, men hans ägare var en gammal man som jag kände sedan tidigare. Han ville inte sälja Blaze som en dyr avelshingst utan han gav honom till mig istället <3 Oj så lycklig jag blev, då Blaze har varit min favorit sedan fölsben!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0