Belle

       
 
Namn: BraveBelle
Ras: Fjording
Mkh: 144 cm
Kön: Sto
Färg: Gulblack
Level: 14
 
Belle är söt som socker! När hon kom till stallet så fick jag äntligen en liten go och rund ponny som jag kunde klä i ljusa pastellfärger (Obs, ljusrosa obviously). 
 
 
Oj oj oj så länge jag kämpade i Dinodalen hos Kallterna innan jag fick äran att köpa fjordhäst hos dem. Belle hade jag siktet på från första början. Hon är en sån söt och snäll tjejj som jag föll direkt för.
 
 
I början var hon ganska tung och luffsig. Hon kunde i princip de olika gångarterna och framåt, halt och sväng.
Jag började med att rida mycket i naturen med henne och tränade upp en slank- och smidighet. Man kan lätt skapa sig en bild av att hon är en lugn häst pga hennes väna, lugna yttre, men tro mig det är krut i denna tjejja! Hon är som en studsande snöboll med benen smattrande i marken. 
 
 
Efter ett tag introducerade jag Belle till arbete i paddock, något hon aldrig upplevt hos Kallterna. I början var hon välldigt ofokuserad och förstod inte vad som var vitsen! Hon sprang gärna på, genade i ridvägarna och ville helst bara hitta på något roligare. 
 
Men allteftersom vi växte samman så utvecklades vi inom dressyren. Belle är numer en sann isprinsessa och dansar i stadig form i alla gångarter. Hon kan gå riktigt fint, men det krävs att du är målmedveten och rider med nogrann- och finkänslighet. Vem som helst kan faktiskt rida henne då hon är så otroligt snäll. Men är du inte uppmärksam så springer hon gärna på lite mer, genar i svängarna litegrann och arbetar inte under sig med bakbenen om hon kan komma undan. Belle är ingen ren dressyrhäst men det var ett nödvändigt arbete för att bygga upp en bättre lydnad och bärighet.
 
 
Belle är trots allt en allround häst som passar allra bäst i naturen. Hon är en otroligt gosig och positiv ponny som vill göra skojjiga saker. Vare sig det är att luffsa lugnt i solskenet eller att tävla längs med strandkanten eller att galoppera tvärs över hela Jorvik. 
En glad, skojsig och naturnära ryttare är den som passar Belle bäst.
Hon är även en perfekt barnponny. Så fort barn är runt i kring henne så blir hon seg som en grillad marshmallow... En perfekt barnvakt som aldrig skulle komma på tanken att hitta på något busigt. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0