Dale

 
Namn: BraveDale
Ras: Paint
Mkh: 154 cm
Kön: Valack 
Färg: Tobiano rödskäck
Level: 14
 
Han är döpt efter den söta gubben i WalkingDead.
 
 
Dale är ultimata westerngubben i stallet! Han är den kloka, erfarna världsberesta herren :) samtidigt som han är välldigt skojfrisk, derpig och goofy! Det finns ingen annan häst som man har mer roliga bilder på. Alltid är tungan ute, tänderna i ett stort smile, öronen åt alla håll och huvudet flängandes hit och dit!
 
      
           
 
Dale blev snabbt en stor favorit hos mig. Han är min westernstjärna som är otroligt snabb, vig och lätt på foten. En riktig arbetspartner som uppfyller alla små hästnördars drömmar om den där perfekta westernhästen. Den som är sådär snabb, snäll, klok och smart. Den hästen som står alldeles still när man släpper tyglarna och som sedan kommer i full karete när man busvisslar på den :D 
 
 
Dale är uppväxt och utbildad på annat håll. Western är inte min starka gren, så det har varit enormt kul att få lära sig av en riktigt stjärna som dessutom har tävlat en hel del i olika westerngrenar innan han kom till mig. 
Numer är han dock även en stadig terränghäst som tycker det är kalaskul att springa runt och hoppa massa hinder :) Därav växlar han numer mellan western- och hoppsadeln. 
 
        
 
Dale <3 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0