Airwell, Farewell

  
 
Air blev level 15, vilket innebär att det var dags för att ta in en ny häst i stallet. Som ni har sett så anlände ju Katniss den 26e augusti (6 dagar sedan), vilket innebär att tidigare samma dag så skickade jag iväg min fantastika pojke Air...
 
 
 
Det är svårt att skicka iväg en häst varje gång, vilket har gjort att jag skjutit upp att skriva om det här. Men nu så...
 
Air har fått komma till en dressyrverksamhet där han alltså ska få gå lite dressyrlektioner och dressyr-helgkurser. Detta kommer blandas med lite allsidig träning så som tömkörning, lätt hoppning, uteridning, löshoppning etc. (vilket också kommer förekomma i lektionsform ibland).
Det finns en ung tjej som kommer att ta hand om honom lite extra där och vara som en medryttare på honom. De 2 passar jätte bra ihop och jag är säker på att gentlemannen Air kommer lära henne massvis och ta väl hand om henne :D 
 
Min mamma och jag kommer att hälsa på, och åka dit för att umgås med Air. Kanske rida ett till fantastisk dressyrpass då och då, eller rida en härlig skogstur :) Detta är ju vårat älskade <3 så vi kommer besöka han flera gånger i månaden!
 
 
Det är lite extra känsligt ivägskickande av häst... Jag kommer ihåg när vi precis flyttat till Jorvik... Alldeles ung, exalterad, nyfiken och förvirrad lärde man känna Moorland och Applerocket med stor glädje.
Vid mitt FÖRSTA besök på Fort Pinta så såg jag honom, denna underbara mörkfuxa valack. Han stod där så ståtlig i knoppar och med trogen blick. Jag kände det långt in i hjärtat att detta var MIN häst <3 Min framtida bästa kompis!
Honom skulle jag spara pengar till fortast möjligt... Jag tror vi båda kände att vi var menade för varandra. 
 
Dock så kom det lite annat i vägen. Efter Apple, så köpte jag mig en ponny istället ; lilla Antirocket :) Denna grabb red jag välldigt länge enbart. Så länge att jag inte ens reflekterade över att ponnyer springer långsammare ;) Sedan så kom araberna,,, Stoooor farscination på Jorvik. Den heta, vackra Sunbeam fick följa med mig hem, och vem kunde då tro det, men hon blev en riktig själsfrände! 
Ioch med det här så hamnade denna mörkfuxa valack i Fort Pinta lite grann i skymundan, för sedan kom hela Moonbeam och Starbeam (egen uppfödning) till stallet, vilket kompletterade Beam-familjen. Men jag glömde aldrig bort han, där i Fort Pintas salustall...
 
Men äntligen var det dags för Air <3 Som jag längtat och tålmodigt väntat! Den häst med ståtligast hållning på hela Jorvik, den häst med vackrast färg på hela Jorvik. När jag för första gången satt upp på min Air så kunde jag aldrig förstå hur jag kunde ha sådan självdisciplin att jag låtit det gå så lång tid innan jag tog hem honom...
Ett mycket bra köp och familjemedlem :D <3
 
       
   
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0