Eagle

 
Namn: BraveEagle
Ras: Andalusier
Mkh: 170 cm
Kön: Hingst
Färg: Gulbrun / Bork
Level: 14
 
Eagle är min andra hingst som kom in i stallet. Han kom hit ung, vild och magnifik! :) Att jag köpte honom ledde till en riktig utmaning för mig. Han är en häst av helt annan kaliber än dem jag ridit och utbildad innan. Detta var en vild och vågad unghingst som var beredd att erövra världen.
 
 
I efterhand såhär kan jag erkänna att det var ett rikgtigt vågat, och lite "foolish", beslut av mig att ta med honom hem till stallet! Jag tog allting välldigt lugnt med Eagles utbildning, och jag spenderade mycket tid med att bara lära känna honom. 
 Detta visade löna sig. Eagle är en bra partner, en riddare att räkna med i svåra stunder! Han kommer för alltid vara en vild och fri själ som tillhör vildmarken. En som inte följer någon annan och som strövar fritt över alla ängar och vattendrag han inom sig äger. 
 Eagle har ett mod och en styrka jag aldrig mött i någon hästs ögon innan. Jag visste att enda sättet jag var värdig i hans sällskap var att visa enorm respekt och att alltid fråga först. Är denna häst väl motiverad gör han allt för dig.  
Eagle är aldrig elak, han är bara välldigt bestämd med vad han vill och man kan aldrig tvinga honom till annat. Det är han som styr kosan och det är bara att följa med på hans äventyr.
 
 
Ganska strax efter Eagle kom hit blev han som tur är störtförälskad i mitt Andalusiska sto Äyi, och lugnade därmed ned sig och stannade helt plötsligt mer än gärna hemma i stall och hage i Moorland. Han är självklart gårdens högsta höns, eller örn ;) , och vaktar gården bättre än någon... 
 
 
Eagle är en sann tävlingshäst då han älskar att vinna! En av de bästa terränghoppninghästarna jag har! :) Han är otroligt snabb och säker på foten. Eagle bryr sig dock inte om de materiella priserna... Det är pris nog för honom att känna sig starkast. 
 
 
Eagle är idag en mycket mogen och nöjd häst med sitt liv. Han är stolt och trygg med sin plats i Moorland. Han har åtaliga vinster inom terränghoppning, han har sin fruga Äyi, och jag släpper honom fortfarande fri så han får flyga över fälten, med vinden i manen och solen som förvandlar han till gnistrande guld. 
 
 
 
Esmeralda Silverforce
2016-02-16 @ 12:06:43
URL: http://monokerus.se/

Tycker du har jättefina namn på dina hästar! :D

Svar: Tack så mycket :D
Ada Wolfdaughter




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0