Rebell

 
Namn: BraveRebel
Ras: Fjording
Mkh: 148 cm
Kön: Hingst
Färg: Rödblack
Level: 14
 
Rebell är resultatet av min förtjusning av fjordingarna. Jag kunde inte nöja mig med bara en liten Belle. SÅ jag köpte en röd, fin hingst hos kallterna som nu är partner till kära Belle. Han är tredje hingsten in i stallet och det var skönt med en så lugn och försynt unghingst i jämförelse med förra unghingsten Eagle.
 
 
Rebell, till skillnad från Belle, är en fjording i mer sportmodell. Han är en riktigt tuffing både inom western och dressyren! Ett riktigt litet tävlingspaket som stoltserar runt och glimrar i nyanser av guld och koppar.
Han har lite mer luft under hovarna och har därmed ett högre, mjukare steg än Belle. Han har automatiskt en helt annan lyhördhet och känslighet för hjälper och inverkan. Detta kan till stor del bero på att han kom till mig helt outbildad, medans Belle hade gått som kallternas rid- och körhäst ett tag. Det kan definitivt vara en fördel att få utbilda sina hästar själv. 
 
 
Men precis som Belle så har Rebell "kallt-krutet" i sig. Det spelar ingen roll hur lång eller kort sträcka man rider, de små stabila fjordhovarna smattrar på som ett skenande tåg! De är uthålliga som få dessa mirakelponnysar :D 
De vinner  inget snabbhetsrace om man ställer dem mot tex araben Sunni, eller hingsten Eagle, men att gallopera ett varv runt Jorvik DET gör dem med glädje och spetsade öron!
 
 
Rebell är en otroligt mjuk och lyhörd hingst. Han är lugn och sansad och är välldigt tillmötesgående och sammarbetsvillig. En häst som jag trixad och tränat en del med från marken och sedan från ryggen. Han rör sig otroligt lätt på långa westerntyglar och rör sig efter ditt röstkommando. En klippsk kille som uppskattar att göra rätt och arbeta tillsammans :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0